torsdag 8 september 2011

Ny årstid och nya projekt!

Hösten är här med besked. Det är en tid av förändring. Ska det här bli ett lyckat försök med att bli en flitigare bloggare?
För mig har bloggandet på något sätt hamnat i samma kategori som att träna. Det är svårt att komma igång men när man väl gör det inser man hur stimulerande det är...

Den här veckan har också visat sig värd att berätta om.
I helgen bestämde vi (Jag och  Nathan) oss för att göra en liten målarvideo.
Så i veckan har filmat när vi målar varsitt "Alla Prima"-porträtt under ca. 3 timmar.
(Alla Prima = färgen hinner aldrig torka utan man målar allt på en gång)

Med två kameror har vi filmat både duk och palette.
Nu ska filmen redigeras lite och ljudspår ska med där vi förklarar vad vi gör hela tiden.

                                                  Nate målar av Emilio

Detta är alltså inte det första alternativet till fredags-mys-filmen utan vänder sig till målarfanatiker som oss själva =)

Som Nate sa: "Its about as exciting as watching grass grow"

Den stora Release-festen kommer gå av stapeln på Konstnärernas Höstsalong
i Kista den 30 Sept - 2 Okt.
Då kommer både jag och Nate att måla Alla Prima-porträtt på scen och sälja DVD:n.

Vill ni kan ni även förbeställa en DVD genom min mail gustav@gustavsundin.com

(Priset kommer hamna mellan ca. 100 - 139 kr)


                                            Mitt färdiga porträtt av Lolo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar