måndag 12 september 2011

Rönne River

Jag har en kommande utställning i mars nästa på på Galleri Moment i Ängelholm med ett tema på
Rönne Å.
Med en lånad liten vit båt med 4 arabiska fullblod som för mig uppströms kan fara omkring fritt i ån. Så i slutet på förra veckan fick vi lite uppehåll i regnet och jag tog tillfället i akt att ge mig ut på ån för kolla in lite bra ställen att måla från en båt.




Nate och Titus fick självklart följa med. Även om Titus inte gillade idén till att börja med tror jag att han uppskattade turen. Nästan lite för mycket emellanåt och hängde ut från båten för att äta bubblor.

Den här turen handlade mest om att utforska och hitta lämpliga motiv så det blev mycket puttrande och inte så mycket målande.
Väl tillbaka i hamnen vid 19.30 låg månen lite halvskygg bakom molnen och ljuset räckte precis till att göra en snabbt liten skiss.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar